پرسشنامه راحتی مشتری لی و همکاران (۲۰۱۲)
پرسشنامه راحتی مشتری لی و همکاران (۲۰۱۲)
پرسشنامه استاندارد راحتی مشتری توسط لی و همکاران در سال ۲۰۱۲ طراحی و تدوین شده است، این پرسشنامه توسط محمدی(۱۳۹۵) اعتباریابی شده است. این پرسشنامه دارای ۱۰ گویه است و با یک مقیاس لیکرت هفت درجه ای (خیلی خیلی کم تا خیلی خیلی زیاد)، با سؤالاتی مانند: (موقعیت خرید در فروشگاه های x مسئله ای مهمی است.؛ امکانات جانبی هم چون تخفیف در روزها خاص و معمولی مرا به خردید علاقمند می کند.) راحتی مشتری را می سنجد.
پرسشنامه استاندارد:
منظور از پرسشنامه استاندارد یا هنجار شده که معادل آن در زبان انگلیسی Standardized Questionnaire یا Normalized questionnaire است، پرسشنامهای است که به واسطه یک پژوهش و با «هدف ساخت پرسشنامه» به دنیای علم معرفی شده باشد، به طوریکه شواهد روان سنجی و مورد تأیید بودن این پرسشنامه در قالب یک مقاله علمی – پژوهشی یا مقاله بین المللی ارائه گردیده باشد. پایان نامه یا ارائه پوستر شواهد مستدلی دال بر استاندارد بودن پرسشنامه تلقی نمیشوند، اگرچه که برخی پژوهشگران از پایان نامه نیز به عنوان مرجع استاندارد بودن پرسشنامه در پژوهشهای خود استفاده مینمایند!
پرسشنامه محقق ساخته، ابزاری است که محقق بر حسب اهداف و متغیرهای مورد نظر خود، اقدام به ساخت آن می کند و برای اطمینان از اینکه ابزار از ثبات، دقت و حساسیت مناسب برخوردار است، روایی و پایایی آن را مورد بررسی و سنجش قرار می دهد. پرسشنامه محقق ساخته در مواقعی استفاده می شود که ابزار مناسبی برای بررسی متغیرهای تحقیق وجود ندارد وگرنه توصیه اکید بر این است که محققان خود اقدام به ساخت پرسشنامه نکنند و تا جایی که امکان دارد از پرسشنامه های استاندارد یا هنجار شده استفاده کنند.
یک پرسشنامه هنجار شده حاصل مطالعه و کاربرد پرسشنامه های متعددی است که برای اهداف و متغیرهای مختلف طراحی شده است و محققان از بین آنها به پرسشنامه ای روا، پایا و دقیق که بر روی جوامع مختلف اجرا شده و نهایتا منجر به نتیجه ای قابل استناد شده است، دست یافته اند
مشخصات پرسشنامه
|
|
---|---|
روایی و پایایی:دارد | |
طریقه نمره گزاری:دارد | |
مخصوص پایان نامه و مقالات | |
تعدادسوالات:۱۰ | |
قیمت:۳۵۰۰تومان | |
|
پاسخ دهید